Laporan Aktiviti Gotong-Royong Disekitar Asrama Pelajar!

Hari ni,pihak asrama telah mengadakan aktiviti bergotong royong utk semua penduduk asramanya.. Aktiviti bermula seawal 7.30 pagi tetapi,kebanyakkan pelajar hadir lewat sbb mata dah kena ‘gam’.. yang paling DASHYATNYA, pelajar lelaki yang join aktiviti ni cuma 4 org je!!! 4 ORANG!!! MANA PERGI SEMUA LELAKI YANG LAIN?? pupus ker?? mmg dasyat sungguh mereka..sanggup kena denda semata2 utk tidur.. ish ish ish.. apa da.. Duit denda tu boleh buat makan 1 minggu~ Huhuhuhuhuuhu…
4org lelaki tu ditugaskan utk membancuh air sirap utk diagihkan kepada penduduk lain.. Ramai pelajar perempuan yg memujinya sedap..hehehehehe ..😀 Tapi Puan Jamilah pula kata,manis sangat.. hohohohohohho.. apa sudah berlaku??percanggahan pendapat?? anyway,thanks to 4 boys that work hard on air sirup..hehehehhe~yg lain tu??? xtau la apa sudah jadi..lalallalalala~

Briefing dimulakan oleh Puan Jamilah pada pukul 8pagi.. Puan menyuruh para pelajar mengemas semua bilik terutamanya bawah katil..maklumla,semua org malas nak sapu bilik sendiri..bagi sesiapa yg xpernah sapu,maybe korg dah jumpa jawapannya pagi tadi~ Hehehehehehehe~😀

Lepas tu,aktiviti gotong-royong dimulakan pada pkl 8.15pagi dgn budak lelaki yg still lagi 4 org je.. Kebanyakkan unit habis bergotong royong pada pukul 11pagi.. tapi,bagi unit yg berada di tingkat atas,diorg siap pada 11.30pg..byk diorg kena buat..cuci sana,cuci sini,cuci tangga.. mcm macam lagi..

So,semua dah kena penyakit semput x?hehehehehe~ sbb kena sedut byk habuk…hahahhahahaaha~🙂
Apa2pun,aktiviti ni memenatkan tetapi penting utk kita juga utk menjaga kebersihan dan kesihatan diri kita~
dan bagi budak2 lelaki yg xpergi,terutamanya Presiden MPP [Di mana kamu???Sakit mata ke?] apa alasan korg??hehehe~tell me~tell me~

p/s: gambar bilik xboleh ambik sebab ia adalah rahsia.. hak sulit yg xboleh disebarkan kpd semua org~ so,hanya perjalanan aktiviti ni je yg boleh diambil..

6 thoughts on “Laporan Aktiviti Gotong-Royong Disekitar Asrama Pelajar!

  1. ok aku setuju gan korng…
    plajar laki mg susah skit nak bgn…
    but one thing aku xpuas hati!!
    presiden tu byk kerja dol!!
    ko xtahu pe dia buat.
    dia bertugas dalam ceramah palestin ari jumaat tu dgn hati rela!!
    lagi pon ceramah tu aku diberitahu untuk meghandlenya pada ari jumaat gak!!ko tau x presure yg dia alami??!!!so jgn ckp lepas jerk!!
    dtg jumpa dia!!tnyer dia elok2!!boley x??

  2. ok aku setuju gan korng…
    plajar laki mg susah skit nak bgn…
    but one thing aku xpuas hati!!
    ko tau x..presiden tu byk kerja dol!!
    ko xtahu pe dia buat.
    dia bertugas dalam ceramah palestin ari jumaat tu dgn hati rela!!
    lagi pon aku diberitahu untuk meghandlenya pada ari jumaat gak!!ko tau x presure yg dia alami??!!!so jgn ckp lepas jerk!!
    dtg jumpa dia!!tnyer dia elok2!!boley x??
    lagi satu!!dia ader masalah dalaman tau x!!

  3. hohohohoho~ so kiranya MPP la yg bg komen ni??bagus2~datang juga MPP kat page aku~hahahahahaha~~
    Relax,beb..aku cuma bagitau kebenaran sahaja..aku xbuat fitnah,kan??aku cuma cakap,mana Presiden MPP pergi?? hehehehehehe..maybe sebab aku silap tulis yg [sakit mati ke??] tu yg ko xpuas hati ye?? aku salah tulis da..SORRY..aku nak tulis [Sakit MATA ke??]..SORRY once again atas salah tulis.. Aku tau la ko ada aktiviti utk Palestin tu..tapi,maybe org lain xtau MPP kat mana n kenapa dia x dtg?tapi,patutnya,ko kena join juga.. Ketua utk wakil pelajar..
    dan jgn lupa,blog ni temanya ‘Gossips’ .. so kena la ‘laser’ skit ayat tu..Anyway,Sorry sbb tersalah ayat n thanks 4 give us an explaination..🙂

    Take a Gud REst~!
    But wait…Masalah Dalaman?? Ko sakit apa??

  4. mm..gotong-royong da lps,pasni petandingan keceriaan plak..ade ke patut??sshla cmni..byk bende nk wat..lpstu yg jd judge for sem ni is our lecturer..mm…harap2 dorng xterkejut tgk asrama aku yg cantik lg best ni..huhuhu..ape2 pn,yg penting aku dah last sem n hopefully bleh bla dr klj ni cpt2..

Leave a Reply

